Întrebări frecvente
Ce înseamnă VoIP?
VoIP vă permite efectuarea și primirea apelurilor telefonice folosind o conexiune la internet. În loc să fie transmisă printr-o rețea cu circuite comutate, vocea este pachetizată, transmisia realizându-se ca pachete IP (Internet Protocol).
Pot să îmi păstrez numerele de telefon?
Da, vă puteți porta numerele locale sau verzi la Iristel. Reprezentatul Iristel vă va transmite Cererea de Portare care trebuie completată și semnată pentru inițierea procesului.
Întreaga procedură poate dura până la 3 zile lucrătoare.
Pot să îmi aleg numerele de telefon?
Da! Vă oferim posibilitatea ca, în schimbul unei taxe, să va alegeti un număr de telefon preferential. Iristel deține numere de telefon din fiecare județ, Numere Verzi și numere non-geografice.
Care este durata contractului?
Durata contractelor noastre este de la lună la lună. Practic, nu există un contract care va obligă să păstrați serviciul o perioadă indelungată. Dacă doriți să anulați serviciul, trebuie să ne acordați un preaviz de 30 de zile. În cazul în care nu există echipamente subvenționate, nu veți plăti nicio penalizare.
Ce metode de plată sunt acceptate?
Iristel acceptă transferuri bancare, OP, plată online, cărti de debit și de credit. Nu acceptăm plata prin PayPal.
Este necesar echipament special pentru aceste servicii?
Nu aveți nevoie de instalare de linii telefonice sau echipamente complexe. Serviciul PBX Virtual va funcționa cu o conexiune de Internet puternică și stabilă. În România, marea majoritate a pachetelor de servicii de Internet de pe piață indeplinesc aceste condiții. Veți avea nevoie de un router sau un switch pentru a putea conecta telefoanele IP sau calculatoarele la Internet.
Pentru cea mai bună calitate a vocii recomandăm implementarea QoS (Quality of Service) la nivel de router pentru prioritizarea transmiterii pachetelor de voce.
Specialiștii noștri va vor sfatui în legătură cu setările necesare.
Ce înseamnă că un sistem de telefonie este în cloud?
Tehnologia cloud înseamnă că nu aveți nevoie de investiții masive în echipamente și mentenanță.
Infrastructura și platformele Iristel sunt localizate în mai multe data centers sigure și stabile. Serviciile de voce și fax sunt livrate către dumneavoastră direct prin cloud, devenind astfel ușor de personalizat, modificat si întretinut.
Cât costă echipamentele?
Echipamentele VoIP pot fi telefoane, adaptoare sau software. Există aplicații VoIP gratuite care pot fi folosite pentru efectuarea de apeluri. Cele mai ieftine echipamente sunt adaptoarele VoIP, urmate de telefoanele IP Grandstream și telefoanele IP Polycom
Pot efectua apeluri internaționale?
Da, pentru efectuarea de apeluri internaționale contactați un reprezentant de vânzări. Pentru că este un serviciu cu taxare pe minut, se va percepe un depozit de garanție.
Cum funcționeaza Serviciul de Urgență 112?
La apelarea 112, numele și locația nu sunt transmise automat operatorului. Fiți pregătit să detaliați adresa si alte detalii operatorului. Apoi se va identifica serviciul de urgență corect și se va realiza transferul.
Se pot folosi telefoanele IP sau analog existente cu serviciul Iristel?
No recomandăm folosirea telefoanelor existente din motive de suport. Serviciul nostru este compatibil cu un număr larg de mărci și modele, însă Iristel va fi responsabil doar de configurarea și suportul pentru telefoanele achiziționate de la noi.
Pot folosi faxul cu serviciul PBX Virtual?
Da, se poate folosi mașina de fax pentru a trimite fax prin conectarea unui ATA. Faxurile vor fi primite pe email.
Sunt apelurile prin serviciul Iristel sigure?
Da, serviciile Iristel sunt securizate între terminalele din rețea, incluzând aici si terminalele IP sau aplicațiile mobile Iristel.
Ce se întâmplă cu serviciul când conexiunea la Internet nu este disponibila?
În cazul în care conexiunea la Internet nu mai este disponibilă, telefoanele IP nu vor funcționa. Sistemul nostru are, însă o funcție de redirecționare automata către alte numere (mobil sau fix).